CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 17, 2008

ZaMan S3KoLah!!


SEKOLAH TADIKA

gambar time kOnvO tadika, shomey!!


Sekolah pertama sekali aku pergi adalah Tadika Kemas Taman P.K.N.S,, hari pertama je aku dah menangis,, maklumlah syok-syok duduk rumah main basikal, hisap botol susu,, tup-tup kena pergi sekolah pulak.

Dulu aku takut sangat dengan cikgu tadika tu,, yelah sikit-sikit nak cubit,,nangis sikit kena cubit,,aku dulu memang sensitif sikit,, sampai kene ejek budak ‘lembeng’ eiii,,takut betul lah,, tapi lama-kelamaan aku jadi berani,,seronok sebenarnya sekolah tadika ni,,dekat situlah aku mula belajar menulis, membaca, menyanyi, menari, mewarna…Eiii!!, seronok sangatlah masa tu.

Dulu aku selalu kene buli, budak lelaki la,, suke sangat tarik rambut aku,, bengang btOl aku mase tu,, balik umah aku gtau mak aku,, time tu jgk mak gunting rambut aku kasi pendek,, Hahahaha!!

EsOknye plak aku kene panggil amOi huhu!!
Aku aktif mase tadika ni, suke sangat masuk pertandingan bercerita, cerita pertama yang aku cerita adalah ‘Kisah Snow White dan 7 Orang Kerdil’ menang tau,, dapat NO.1 lagi, Sebab tulah sampai skang ni aku suke bercerita…maybe sebab mak aku pun suke bercerita kat aku hehehehe!!!!






yeye!! dapat hadiah,,


SEKOLAH RENDAH PAGI

gambar kelas time aku darjah 6


Aku disekolahkan di Sekolah Kebangsaan Beranang dari darjah 1 hinggalah darjah 6. Semasa zaman sekolah ini, pelbagai aktiviti aku lakukan,, aku suke sangat msuk pertandingan pakaian beragam,, dah tu mak aku suke sangat suh aku pakai bju ‘KIMONO’.. tp aku dapat NO.2 mse tu,,tp tak pe,, kire menang jugk la tu,, aku juga merupakan Pengawas Pusat Sumber Sekolah.. entahlah aku pun tak tau macam mana boleh terlantik pula, nak kate rajin baca buku tak juga, mungkin muka aku ni muka selalu lepak kat pusat sumber kut,, haha,, aku pergi pusat sumber pun bukan nye baca buku,, tapi aku lepak ngan kekawan je,, pergi kacau budak-budak ni,,tambah-tambah lagi budak darjah satu,, huhu, memang bestlah kenakan diorang..hehe!!
time aku darjah 3, berlakon cite 'Nelayan'



SEKOLAH RENDAH PETANG

with my close friends kat sekolah petang

Sekolah petang adalah sekolah agama. Aku mendapat didikan agama di Sekolah Rendah Agama Pekan Beranang, dari darjah 1 hingga darjah 6. Aku dilantik menjadi

Pengawas Sekolah.

Hehe..mungkin muka aku ni muka baik,, tapi memang baik pun. Dulu nak kata garang tu tak lah jugak, tapi ada lah jgk budak yang menangis kena marah dengan aku.. Huhu!! Dulu aku ni aktif sangat nasyid dan marhaban. Kalau ada dengar je sekolah nak buat pertandingan, aku lah orang pertama pergi taruk nama.Hehe.. daripada situlah aku banyak kumpul pengalaman.
Selain tue, stiap ari Jumaat,, mesti muke aku ni yang jd pengerusi majlis mase perhimpunan kat padang,, budak2 tu sume dah muak nak tengOk muke aku neh,, nak wat cam ne,, trime jelah ek,, dah ustazah yang suh,, aku just jalankan kOje je,,



SEKOLAH MENENGAH

time dlm kelas ngan kekawan huhu!!! windunyer!!!!!!
Setelah lulus UPSR aku mendapat tawaran belajar di Sekolah Agama Menengah Hulu Langat, Batu 10, Cheras Selangor.

Pada saat inilah aku mula belajar hidup berdikari, bertanggungjawab dan berkeyakinan. Ini kerana, aku menetap di asrama dari tingkatan 1 sehinggalah tingkatan 5.

Pada mulanya aku memang budak yang baik, tapi lama-kelamaan aku dah mula jadi besar kepala, almaklumlah dah jadi ‘senior’.

Tapi, aku pun pelik juga macam manalah aku boleh jadi Exco Asrama pulak,
ishk…ishk..Walaupun aku nakal but apabila telah dipertanggungjawabkan, aku tetap melaksanakan my duty dengan baik dan alhamdulillah aku boleh berubah dari seorang budak yang nakal kepada budak yang baik dan rajin pulak tu,, huhu!!


bersama dengan kumpulan nasyid sekolah


kawan2 yang dirindui!!!

with my lOv3ly fwen!!!


wit adik angkat kat SAMTEN!!! cute kan!!!

0 comments: