CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 17, 2008

K3HIDUP4N DI P5i5!!!

gambar kelas DSK1A sume pink color!!

At first aku dapat tawaran sambung blaja kat pOly ni, aku rse cuak gak r coz pOly ni agak jauh ke pedalaman, dah tu memang kat hujung btOl la, hehe3 tambah lagi kekawan aku ckap tempat ni tempat jin bertendang,, huhu memang takut r,, tapi ble aku dah msuk sini, aku mcm terkejut dengan keindahan die, dekat ngan pantai, tasik dan nyaman la kat sini, tenang je, syik berangin je,, tapi stu je,, tasik die bUsUk,,, ade biawak plak tu,, huhu!! Mase Minggu Suai Kenal (MSK) time aku sem 1, huh!! Tak la teruk sangat, best je!! Tapi slalu gak r windu kat family, kat umah kat Beranang tuh!! Ye lah mane tak nye, lame gak r aku tak blik mase tuh, aku jarang blik umah mase sem 1 dlu, cuti panjang je bwu balik, eVen aku dah penah dOk asrama selama 5 tahun dlu, tapi sifat kerinduan tu memang ade dan semakin menebal,…


time MSK dOlu!!

Ha, mase sem stu dlu, aku bwu lah mengenali apa itu trengkas dan shorthand, he2.. Memang penat la time tu buat gurisan tak kire siang malam, pagi petang, subuh maghrib, huh! Memang tak leh lpe time tu, sampai jari jemari aku neh bengkak buat trengkas dan shorthand punye pasal, memang banyak gler keje die,, haha!! Sampai sekarang bengkak tu tak surut-surut lagi. Hasil usaha aku ngan kegigihan aku, alhamdulillah aku dapat keputusan yang agak cemerlang la jugak time tu,, first time aku dapat Anugerah Ketua Jabatan (AKJ).

Semester 2 len plak cite die, memang aku akan ingat sampai ble2, tapi sem 2 ni modul die sume susah2 dan berat2. haha!! Mane tak nye aku kene kejar speed trengkas dan shorthand, fuh, memang kene tangkas, dan kene ingat simbol2 trengkas tu,, banyak kali jugak lah aku gagal nak kejar speed tu, tapi aku tak putus ase, aku cube sedaya upaya yang mungkin, banyak kan wat latihan, last2 time final exam aku kene sakit mate due2 belah plak tu, tak penah2 aku kene, time tu plak la die nak kene, trime jelah, tak pasal2 time tu aku pakai spek mate itam pegi ambil exam, dengan pakai blazer nye ngan spek itam nye,, hahaha memang lawak la time tu, sume pandang aku,, malu gler,, tapi time tu aku dah sakit, buat tak tau je pe orang nak kate!! Buat dOnO je,,urmm, naseb baik keputusan untuk sem 2 ni kire Ok lah, tapi aku tau yang aku bleh buat better than tu, hemm aku tak repeat pun dah kire Ok , kawan2 aku ramai yang kene repeat,, takut gak r time tu, sedeh sangat,, windu btol ngan diorang.

Semester 3 plak , aku memang banyak keje time tu,, haha!! Aku wat latihan industri kat Kolej Tuanku Jaafar, Mantin, Negeri Sembilan, tempat tu memang first class la, first2 aku masuk pun aku dah cuak,, sume orang kaya2 kat situ.. kire aku beruntung jugak lah dapat merasa kesenangan tu sikit, huhu!!

Last sekali semester 4, hari first aku masuk pOly untuk sem ni, aku dah mule rse sedih, kekawan aku ramai yang tak de, diorang plak pegi latihan industri, tinggal aku ngan 13 budak kelas yang len,, hahaha,, memang sedeh la, dah tak happening mcm dlu lagi, tapi aku berusaha jugak happy kan diri aku ni, rOOmate aku pun memahami aku, dan ktorang memang rapat dari sem 1 lagi,,thankz Nazirah!! Tapi ha! ni lagi satu, rOOmate aku ni plak rajin sangat blik umah,, tinggal lah aku sOwang2 kat blik nih,,urmm memang bOsan dan bOring, terpaksa lah merempat g blik kawan yang len, buat assignment sama2. Semester ni jugak memang banyak aktiviti yang dilakukan, program yang dianjurkan dan lawatan yang dibuat. Salah satunye aritu aku g Gunung Ledang kat Johor, memang best sangat, enjoy, tambah2 lagi pegi ngan kawan, aku men Flying Fox, abseiling, haha, macam nak terbalik dunia ni aku rse, mse nek abseiling tu, huhuhu!! Yang best, aku mandi kat Air Terjun KOlam Puteri, memang cantik pemandangan die. Yang sedih sangat tu, aku bleh lemas plak kat situ,, haha tak pasal2 kwan2 aku yang nak selamat kan aku pun turut lemas gak!! Tapi tak pe, tu sume pengalaman yang tak kan aku lupekan sampai ble2. Aku gak pegi join Ekspedisi di Gua Tempurung!! Syok nye!!

0 comments: