CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 17, 2008

ZaMaN BaBy!!!

Kat sini aku nak ceritakan sikit zaman baby aku. Sebelum aku dilahirkan ke dunia nie, pelbagai perkara yang terjadi kat mak aku. Alah beselah Owang pompuan mengandung, mestilah mabuk kan. Time mak mengandungkan aku, mak muntah-muntah, tak leh bau benda2 yang hanyir, macam ikan, udang, ketam, sotong, pendek kata sume bende2 yang mentah yang belum dimasak.

So mase tu mak memang tak leh masak langsung masak, NeNek aku jugaklah yang masak,,, huhuhu!! Sebab tulah sampai skang ni aku pun tak leh nGan bau-bau hanyir, kalau aku terbau mesti aku nak muntah, tambah-tambah lagi klau pegi pasar,, Ya Allah, tak tahan btOl aku bau hanyir nye. Tapi tak lah teruk sangat, sampai tak penah pergi pasar langsung.

Selain tu, mak tak kuat makan sangat, die makan sikit je, ha! yang paling die suke makan ialah buah jeng..jeng..jeng..huhu!! apa lagi buah MeMpeLam lah sayang Oii!!Lagi pun AtOk aku dulu ade kebun,, memang banyk sangatlah pOkOk mempelamnye..Bleh dikatakan stiap hari mak aku makan buah tu, kLau tak dapat, mesti die mOOdy. Ksian abah aku, kene layan kerenah mak aku...

kat airport anta abah gi Jepun, 'Outstation'

Len plak citenye, time mak mengandungkan aku, abah pegi ‘OutsTatiOn’ kat Jepun, die kerja kat sane, sO mase tu mak mungkin dah berkenan tengOk
Owang Jepun, eHmm, pe lagi ‘aNak Dlam PeRut’ (AKU) die tu pun dah macam ala-ala Minah Jepun.huhuhuhu!!!

Lagi, Ha, mak aku ni plak kLau time tidO tu, die suke letak Bantal kat kaki die, kat tangan die, Ehm pendek kate sume die nak pluk,, Memang patutlah pun skang ni aku suke tdo ngan bantal-bantal yang banyak, katil aku pnuh ngan bantal,, kalau bantal tak de, alamatnye aku memang tak dapat tdo lah..huhu!!

Pejam celik-pejam celik pada tanggal 19 Jun 1988, jam 12.40 pagi, di HOspital Besar Kajang terdengarlah teriakan seorang bayi “uwek…uwekkk”, maka lahirlah seOrang bayi perempuan yang sangat comel dan ayahandanya telah
memberikan nama Nurazreen iaitu ‘Cahaya Keindahan’ huhu!! indahnya..(itu lah aku.. yO yO O je!!)Berat aku lebih kurang 2.17 kg,, kire besar lah jugak tuh.. huhu!!

Terdapat 5 orang ahli keluarga aku iaitu abah, emak, along, angah dan adik. Aku merupakan anak kedua daripada tiga orang adik beradik. Actually, kesemua tiga beradik aku ni pompuan. Along seorang je yang dah kahwin. Nenek tinggal ngan aku. Aku tinggal kat Taman P.K.N.S, Beranang, Selangor. Sempadan Negeri Sembilan, nak kata orang negeri tak juga, sebab abah dan emak bukan orang Negeri Sembilan. Tapi dekat rumah, kadang-kadang aku pun tersasul juga cakap orang negeri ni,, hehe,, tak salah kan kalau belajar adat orang.. Itulah untungnya aku. aku boleh pergi dua negeri dalam satu masa hehe!!

My FamilY

ABAH

Nama abah ialah Amlan Bin Yaakob. Dilahirkan di Hospital Perak pada 25 Ogos 1955. Beliau seorang yang amat penyayang dan bertanggungjawab. Aku hormati beliau. Sekarang, beliau bekerja di salah sebuah syarikat kereta. Tapi apakan daya abah telah berpisah dengan emak semasa aku di tingkatan satu lagi.. Sedih betul masa tu..


EMAK

Nama sebenar emak adalah Asmah binti Idris. Dilahirkan di Hospital Melaka pada 13 Oktober 1950. Beliau seorang yang memahami, penyayang, rajin, tabah, kuat semangat, dan bijak. Sekarang emak bekerja sebagai pengasuh cucu-cucunya. Walaupun emak telah berpisah dengan abah semenjak 8 tahun yang dulu, emak tetap kuatkan semangat untuk terus hidup demi anak-anaknya.



‘I Love You Mom’!!!




ALONG

Nuras
malaila diberi nama, ‘cahaya nama malam’ maksudnya. Along adalah seorang kakak yang sangat bertanggungjawab menjaga adik-adiknya. Walaupun dia telah berkahwin, tetapi dia tidak lupa akan adik-adiknya. Dia dilahirkan di Hospital Kuala Lumpur pada 30 Mei 1982. Dia juga mempunyai seorang anak lelaki yang comel iaitu Muhammad Hezriq Farish. Tapi muka anak dia lebih kepada muka ayahnya iaitu Hariry. Nasib baik muka abang ipar aku tu comel, hehe!!



ADIK

Satu-satunya adik yg aku ada ialah Nurasyikin. Dia ni sekarang tengah tunggu keputusan nak msuk 'U', umur dia 18 tahun. Aku dengan dia tidak banyak beza pun. Kitorang dah jadi macam kawan. Dia selalu berada disisi aku bila aku memerlukan seseorang. Dia lah juga yang paling memahami aku. Walaupun muka nampak ganas, tapi hatinya memang lembut.

Terima kasih ekin!!!



NENEK

Aku memanggil nenek dengan gelaran ‘Wan’. Dulu nenek aku ni seorang yang garang, pantang betul tengok cucu-cucunya main dekat luar, tambah-tambah lagi main pasir. Kalau dia nampak, mesti dia suruh balik rumah, lepas tu di sental nya kaki aku kuat-kuat dengan berus sabut. Masa tu hanya Allah sahaja yang tahu betapa sakitnya.. hehe!! Tapi aku main jugak lepas tu,, hehe!! Sekarang nenek aku dah tua, umur pun dah lanjut 82 tahun, tapi yang sedihnya sekarang dia sakit, nak jalan pun kena duduk kerusi roda. Walaupun nenek aku tu garang, aku tetap sayang kat dia.

‘I Miss You Wan’!!









Pg Mines ngan family,, sejuk glerrrr!!







gambar mak ngan abah mse mude2

time raye mase tahun 1992 'Boria'



gambar ngan my family mse time kecik2

0 comments: